Reklamasjon og retur
MANGEL OG FEIL PÅ LEVERING
Dersom det oppdages at du har mottatt feil eller mangler i forhold til ordrebekreftelsen, vær vennlig og sende oss en mail med beskrivelse og viser til ordrenummer og hvilket navn bestillingen er registrert på, så hjelper vi deg.
HAR VARENE BLITT SKADET UNDER TRANSPORT?
Kontroller produktene ved levering for å avdekke eventuelle skjulte eller synlige mangler/skader.
Om varen har blitt skadet under transport, gjøres følgende:
1. Ved mottak av varene må det ved signering anmerkes at varer har blitt skadet.
2. Vær vennlig og ta et bilde og beskriv hva som er ødelagt i en mail til oss omgående og senest kl. 12.00 dagen etter.
RETUR
Når det gelder retur av planter, anbefaler vi at retur gjøres av samme transportselskap som leverte produktene. Forsendelser som ikke sendes med samme leverandør, gjøres på eget ansvar.
GENERELT OM RETURER
En defekt vare som sendes i retur blir erstattet av ny vare av samme type dersom skaden skyldes transport. Du kan da velge mellom å få pengene tilbake eller få tilsendt et lignende produkt i erstatning. Dersom erstatningsvaren er utgått eller utsolgt, vil du få kreditnota på ordrebekreftelsen.
ANGRERETT
Forbrukerkjøp er omfattet av angrerettsloven § 22. Bemerk at alle våre planter er unntatt fra angrerettsloven etter § 22 punkt b, varer som går raskt ut på dato.
For alle andre produkter enn planter kan du returnere varen selv om det ikke er noen mangel ved selve varen. Angrerettskjema kan lastes ned her.
Om du benytter deg av angreretten vil du få tilbake alle kostnader du har hatt ved kjøpet.
Du har 14 dager på deg til å benytte deg av angreretten ved å melde fra til post@nythagen.no. Dette skal meldes skriftlig og skal også inneholde opplysninger om hvordan varen returneres. Videre skal varen returneres innen rimelig tid! Varen må leveres tilbake i original emballasje og i den stand og mengde som den var når kjøper mottok varen. Hekkplanter.no har full rett til å avvise vare som kommer i retur dersom det er mangler eller feil på returnert vare.
Eventuelle kostnader ved retur av varen skal bære av kjøper dersom ikke annet skriftlig er avtalt.
KUNDESERVICE
NYT HAGEN AS
Mailadresse post@nythagen.no
Elin Hjortland telefon 951 48 538
Marianne B. Swensen telefon 907 79 939